Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

pro e-shop

zahradnictvikrejcir.cz

provozovaného Vladimírem Krejčířem, podnikající fyzickou osobou, zapsanou v živnostenském rejstříku

 

IČO: 63706130

Sídlo: Loučská 463/32, Lipník nad Bečvou I-Město, 751 31 Lipník nad Bečvou

Zápis ve veřejném rejstříku: živnostenský rejstřík u Městského úřadu v Lipníku nad Bečvou

Bankovní spojení: 362698338/0300

Telefon: + 420 732 235 436 

E-mail: zahradnictvi.krejcir@seznam.cz  

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adrese www.zahradnictvikrejcir.cz. 

  1. Úvodní ustanovení
    1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“ nebo „VOP“) podnikající fyzické osoby Vladimíra Krejčíře, IČO: 63706130 (dále jen jako „prodávající“), upravují v souladu s stanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen jako „občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě kupní smlouvy nebo v souvislosti s ní (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.zahradnictvikrejcir.cz, a to v rámci rozhraní webové stránky (dále také jen „webové rozhraní obchodu“).
    2. Obchodní podmínky se vztahují jak na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či fyzickou osobou, jež při uzavírání kupní smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen jako „kupující – podnikatel“), tak na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je fyzickou osobou, která při uzavírání kupní smlouvy jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále jen jako „kupující – spotřebitel“). Pokud není uvedeno, že se v daném případě právo či povinnost vztahuje pouze na kupujícího – podnikatele, nebo na kupujícího – spotřebitele, platí, že se dané právo nebo povinnost vztahuje na každého kupujícího bez ohledu na to, zda se jedná o podnikatele, nebo o spotřebitele.
    3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí každé kupní smlouvy. Ustanovení od těchto VOP odchylná, která mají před VOP přednost, je možné sjednat v kupní smlouvě.
    4. Nedílnou součástí obchodních podmínek jsou její přílohy včetně reklamačního řádu. Vyjádřením souhlasu s těmito obchodními podmínkami vyjadřuje kupující souhlas také se všemi jejími přílohami.
    5. Kupní smlouva a její přílohy jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. 
    6. Znění obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Ve vztahu ke kupujícímu – spotřebiteli však má taková změna účinky pouze tehdy, pokud kupující – spotřebitel nové znění obchodních podmínek odsouhlasí. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá za účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  2. Uživatelský účet
    1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní (dále jen „uživatelský účet“). Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží a dle možností uživatelského účtu rovněž provádět další úkony související s uzavíráním kupních smluv a uplatňováním práv. Prodávající je oprávněn dle svého uvážení pro kupující využívající uživatelský účet vypisovat soutěže, odměny, udělovat slevy a další bonusy, na které však kupujícímu nevzniká právní nárok. 
    2. Uživatelský účet je kupující oprávněn, nikoliv však povinen si zřídit. 
    3. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje a v případě změny je aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. Kupující je povinen přijmout taková opatření, aby nedošlo k neoprávněnému vyzrazení informací nezbytných pro přístup do uživatelského účtu. Následky porušení této povinnosti jdou k tíži kupujícího. 
    4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
    5. Prodávající je oprávněn uživatelský účet kupujícího zrušit, pokud se do něj kupující déle než 1 (jeden) rok nepřihlásí ani v něm neučiní jinou aktivitu. Prodávající je dále oprávněn uživatelský účet kupujícího jednostranně zrušit v případě podstatného porušení povinností z kupní smlouvy kupujícím. V případě takového sankčního zrušení uživatelského účtu je prodávající oprávněn neumožnit takovému kupujícímu zřízení nového uživatelského účtu. Práva a povinnosti kupujícího z kupní smlouvy, která do té doby vznikla, ani práva kupujícího související s ochranou jeho osobních údajů, tím nejsou dotčena. 
    6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet ani webové rozhraní obchodu nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob. 
  3. Uzavření kupní smlouvy
    1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního, ilustračního charakteru (včetně fotografií) a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. 
    2. Prodávající se zaměřuje na prodej rostlin a zahradnického sortimentu, konkrétně okrasných keřů a stromů, ovocných stromků a keřů, trvalek, exotických rostlin, vřesů, sezónních rostlin a zahradnických doplňků (substráty, dekorace atp.). Jedná se tak o specifické zboží, většinou živé rostliny, pro které jsou typické přirozené odchylky v barvě, tvaru i velikosti rostlin, které nejsou vadným plněním a nejedná se ani o důvod k reklamaci zboží. 
    3. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivých kusů zboží, jakož i o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Dostupnost zboží se mění dle sezóny. K ceně zboží, poplatcích a nákladech spojených s balením a dodáním zboží, viz čl. 4 VOP. 
    4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
      1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
      2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
      3. informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží;

(dále společně jen jako „objednávka“).

    1. Kupující bere na vědomí, že v případě, že v objednávkovém formuláři vyplní své IČO, bude prodávající vycházet ze skutečnosti, že zboží nakupuje a vystupuje jako kupující – podnikatel. To platí také tehdy, pokud si kupující zřídí uživatelský účet, v němž uvede své IČO a v případě konkrétní koupě zboží neuvede, že zboží nakupuje jako kupující – spotřebitel, jakož i v případě, pokud kupující kupuje zboží ze svého uživatelského účtu, v němž uvedl své IČO, a z okolností objednávky je zjevné, že zboží nakupuje jako kupující – podnikatel. 
    2. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT s povinností platby“. 
    3. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“). Odesláním takového potvrzení o obdržení objednávky ani potvrzením o přijetí platby objednávky nedochází k uzavření kupní smlouvy.
    4. Po obdržení objednávky, případně po zaplacení zboží prodávající zpracuje objednávku ve svém interním systému, prověří stav skladových zásob a ověří dostupnost objednaného zboží. Následně prodávající potvrdí přijetí objednávky, nebo objednávku odmítne, a to elektronickou poštou na elektronickou adresu kupujícího. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem odeslání přijetí objednávky (akceptace), které může být označené také slovy či předmětem „objednávka se vyřizuje“, popř. obdobným způsobem, kterou prodávající zašle kupujícímu elektronickou poštou jeho na elektronickou adresu. 
    5. Zboží, které si kupující od prodávajícího objednal, nebo ohledně kterého již byla nebo má být uzavřena kupní smlouva (předmět kupní smlouvy), může být v těchto obchodních podmínkách označováno také jako „zboží“, případně jako „zásilka“, bylo-li již zboží předáno k přepravě nebo připraveno k převzetí.
    6. Prodávající není povinen přijmout objednávku ani uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu včetně obchodních podmínek a jejích příloh. Kupující nemá vůči prodávajícímu nárok na uzavření kupní smlouvy. 
    7. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
    8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy si hradí kupující sám. 
    9. Veškeré objednávky kupujícího podané prostřednictvím internetového obchodu www.zahradnictvikrejcir.cz jsou považovány za závazné. Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a jejich přílohami, že jsou mu srozumitelné a že s nimi bezvýhradně souhlasí. 
    10. Kupující odpovídá za úplnost a správnost údajů, které vyplní do objednávkového formuláře a které jako objednávku odešle prodávajícímu. V případě, že se některý z údajů uvedených kupujícím ukáže jako nesprávný, vzniká kupujícímu povinnost nahradit prodávajícímu škodu mu tím způsobenou, představovanou například, nikoliv však výlučně administrativními a přepravními náklady spojenými s vrácením objednávky v případě uvedení nesprávné dodací adresy. 
    11. Kupující – podnikatel na sebe tímto přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  1. Cena zboží a platební podmínky
    1. Webové rozhraní obchodu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji a informace o hlavních vlastnostech zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Ceny nabízeného zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Cena nezahrnuje náklady spojené s balením a dodáním zboží, o jejichž výši bude kupující informován v návaznosti na kupujícím zvolený způsob dopravy zboží v objednávkovém formuláři. 
    2. Nabídka prodeje zboží a ceny tohoto zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodu prodávajícího, a jsou závazné, s výjimkou zjevné chyby. Tím není dotčena možnost uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek. 
    3. Cenu zboží je kupující povinen zaplatit předem, a to platební kartou nebo převodem na bankovní účet prodávajícího, popřípadě hotově při převzetí v případě osobního převzetí zboží kupujícím. Platba zboží na dobírku není z provozních důvodů prodávajícího možná. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží. Pojednávají-li tyto VOP o povinnosti kupujícího zaplatit kupní cenu a o povinnostech s tím souvisejících, rozumí se tím také povinnost zaplatit náklady spojené s balením a dodáním zboží. 
    4. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 5 (pěti) dnů od uzavření kupní smlouvy. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího. 
    5. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat, ledaže prodávající v daném případě určí jinak. 
    6. Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu fakturu (účetní doklad). Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího. V případě kupujících, kteří mají zřízený uživatelský účet, bude faktura dostupná ke stažení také v uživatelském účtu. 
    7. Kromě účetního či daňového dokladu prodávající vydá kupujícímu – spotřebiteli na jeho žádost doklad o zakoupení zboží s uvedením data prodeje, specifikace zboží a jeho ceny, spolu s identifikačními údaji prodávajícího (obchodní firma či název prodávajícího a identifikační číslo), případně také místo určení a datum dodávky, je-li zboží prodáváno s následnou dodávkou. 
    8. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží až po uzavření kupní smlouvy a úplném zaplacení kupní ceny.
  2. Odstoupení od smlouvy
    1. Prodávající upozorňuje, že vzhledem k charakteru prodávaného zboží zpravidla nebude možné odstoupit od smlouvy, a to vzhledem k § 1837 písm. e) občanského zákoníku. Práva kupujícího z vad tím nejsou dotčena. V tomto článku proto prodávající uvádí především pravidla pro odstoupení od smlouvy v případech, kdy odstoupení možné vzhledem k předmětu kupní smlouvy možné je (například jsou-li zakoupeným zbožím zahradnické doplňky a nářadí). 
    2. Kupující – spotřebitel má právo v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu, a to do 14 (čtrnácti) dnů ode dne převzetí zboží od dopravce kupujícím nebo jím určenou třetí osobou, nebo ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba převezme od dopravce poslední kus zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně, poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačuje odeslat prodávajícímu zprávu o odstoupení od smlouvy před jejím uplynutím. Kupujícímu – podnikateli právo odstoupit od smlouvy nenáleží. 
    3. Pro odstoupení od kupní smlouvy kupující může využít vzorový formulář „Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy“, který je ke stažení zde a který současně jako příloha tvoří nedílnou součást těchto VOP. Jinak může od smlouvy odstoupit kontaktováním prodávajícího na adrese elektronické pošty prodávajícího, případně na adrese jeho sídla, které jsou uvedeny v záhlaví těchto VOP. Kupující může od smlouvy odstoupit také jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu.
    4. Nevyužije-li kupující vzorový formulář, prodávající pro usnadnění komunikace doporučuje, aby v odstoupení kupující uvedl datum nákupu či číslo smlouvy / prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží. Kupující není povinen uvádět důvod odstoupení od smlouvy. Prodávající upozorňuje, že z technických důvodů není možné při odstoupení od smlouvy zasílat zboží na dobírku. 
    5. V případě oprávněného odstoupení od kupní smlouvy (resp. v případě odstoupení od smlouvy v případech, kdy je to možné) se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno (zasláno nebo předáno) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. 
    6. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, budou mu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů ode dne, kdy prodávajícímu došlo oznámení o odstoupení od smlouvy, vráceny všechny peněžní prostředky včetně nákladů na balení a dodání zboží, které prodávající od kupujícího obdržel. Pokud kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. 
    7. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, je zboží povinen ve lhůtě uvedené v čl. 5.6 VOP vrátit kompletní, včetně všech jeho součástí, příslušenství a veškeré dokumentace. Kupující může, avšak nemusí vrátit zboží v původním obalu. Náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu nese kupující. Náklady za navrácení zboží nese kupující také tehdy, pokud zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou cestou. 
    8. Kupující bere na vědomí, že v některých případech není možné odstoupit od smlouvy. Podle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy:
      1. o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
      2. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
      3. o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
      4. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
      5. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
      6. o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
      7. o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
      8. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
      9. o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
      10. o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
      11. uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
      12. o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
    1. Pro vyloučení pochybností prodávající uvádí, že živé rostliny, včetně stromů, keřů, sazenic a podobné druhy zboží jsou zbožím podléhajícím rychlé zkáze, popřípadě se jedná o zboží, které může být po dodání nenávratně smíseno se zbožím jiným, a od takovéto smlouvy proto není možné odstoupit. 
    2. Pro vrácení plateb prodávající použije stejný platební prostředek, jaký použil kupující pro provedení počáteční transakce, pokud kupující výslovně neurčí jinak. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a prodávajícímu tím nevzniknou další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající mu není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
    3. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pokud tedy zboží vrácené prodávajícímu bude poškozeno, opotřebováno nebo částečně spotřebováno, a to v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu vzniklé. Pohledávku na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti pohledávce kupujícího na vrácení kupní ceny.
    4. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek. 
  1. Přeprava a převzetí ZBOŽÍ
    1. Kupující je povinen společně s cenou zboží uhradit také náklady spojené s balením a dodáním zboží (dále také jen jako „poštovné a balné“). Konkrétní výše poštovného a balného vychází především z ceníku smluvních přepravních partnerů prodávajícího a je uvedena vždy ve webovém rozhraní obchodu u konkrétního zboží, resp. v objednávkovém formuláři.
    2. Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři. Pokud kupující do objednávkového formuláře neuvede dodací adresu, je prodávající oprávněn zaslat zboží na uvedenou adresu fakturační. 
    3. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
    4. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
    5. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
    6. Pokud se zásilka z důvodů na straně kupujícího vrátí jako nedoručená, je prodávající oprávněn požadovat náhradu nákladů spojených s neúspěšným doručováním. 
    7. V případě nedoručení dle čl. 6.6 VOP bude kupující elektronickou poštou vyzván, aby se vyjádřil k tomu, jak bude se zásilkou dále nakládáno. Pokud se kupující k této výzvě lhůtě 7 (sedmi) dnů nevyjádří, je prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit. Jestliže kupující požádá o opětovné odeslání zásilky, je povinen uhradit k celkové ceně zásilky znovu uhradit náklady spojené s dodáním zboží, resp. poštovné a balné. Opětovné odeslání dříve nedoručené zásilky je možné pouze na základě úhrady předem, nedohodne-li se prodávající s kupujícím individuálně jinak.
  2. Expediční a dodací lhůty
    1. Není-li v popise zboží uvedeno jinak, je veškeré zboží, které je na skladě, expedováno zpravidla 5. (pátý) pracovní den po uzavření smlouvy. Zboží, u nějž je uvedena „dostupnost na dotaz“ či obdobná formulace, bude expedováno ve lhůtě, jejíž odhad prodávající sdělí kupujícímu k jeho žádosti (dotazu). 
    2. Prodávající si vyhrazuje právo na prodloužení expediční lhůty v případě, že zboží není momentálně na skladě, nebo se vyskytnou jiné nepředvídatelné události. O případné delší expediční lhůtě bude kupující informován prostřednictvím elektronické komunikace na adresu elektronické pošty či telefonicky dle údajů poskytnutých kupujícím při uzavření kupní smlouvy či registraci ve webovém rozhraní obchodu.
    3. Prodávající dodá zboží kupujícímu nejpozději do 15 (patnácti) dnů od potvrzení objednávky, ledaže je u konkrétního zboží uvedena jiná dodací lhůta. 
    4. V případě, že si kupující jako způsob dopravy zvolil osobní převzetí, bude zboží připraveno k vyzvednutí na adrese provozovny prodávajícího, a to nejpozději 7. (sedmý) pracovní den po uzavření smlouvy. O skutečnosti, že je zboží připraveno k převzetí, bude kupující informován elektronickou poštou. Kupující je povinen si zboží vyzvednout nejpozději do 5 (pěti) dní po obdržení vyrozumění o možnosti převzít zboží. Ustanovení čl. 7.2 VOP se pro osobní převzetí zboží použije obdobně. 
    5. Pokud část objednaného zboží není momentálně skladem, prodávající vyřízení objednávky pozastaví a zákazníka informuje o přibližném možném termínu vyřízení celé objednávky. 
    6. V případě, že je možné a vhodné expedovat pouze část zboží, které je skladem, bude objednávka, a to i bez souhlasu kupujícího, rozdělena na části, které jsou skladem. V takovém případě bude kupující hradit náklady spojené s balením a dodáním zboží pouze jednou za celou objednávku.
  3. Práva z vadného plnění
    1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
    2. Co se rozumí vadným plněním a jaká práva z toho kupujícímu náleží, včetně způsobů, jakým může svá práva kupující uplatnit, jakož i záruku za jakost, stanoví reklamační řád, který tvoří nedílnou součást těchto VOP. 
    3. Pro oznámení zjištěné vady a uplatnění práv z vad může kupující využít formulář prodávajícího označený jako „Reklamační list“, jehož vzor tvoří nedílnou součást těchto VOP. 
  4. Řešení sporů
    1. Kupující je oprávněn obracet se na prodávajícího se svými stížnostmi a podněty týkajícími se kupní smlouvy, VOP a jejích příloh, webového rozhraní obchodu a dalších skutečností prostřednictvím elektronické adresy prodávajícího uvedené v úvodní části VOP. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. 
    2. Kupující – spotřebitel má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869. Bližší informace k mimosoudnímu řešení sporů jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz. Návrh lze podat nejpozději do 1 (jednoho) roku ode dne, kdy kupující – spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Česká obchodní inspekce rovněž vykonává ve vymezeném rozsahu dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb.
    3. Kupující – spotřebitel má rovněž právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce https://ec.europa.eu/consumers/odr/. 
    4. Kupující bere na vědomí, že prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku
    5. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím, které se nepodařilo vyřešit smírnou cestou, případně prostřednictvím orgánu mimosoudního řešení sporů, řeší obecné soudy. 
    6. V případě, že je kupujícím podnikatel, se místní příslušnost soudu pro případné spory vyplývající z kupní smlouvy nebo s kupní smlouvou související, včetně náhrady újmy v souvislosti s kupní smlouvou či jednáním o ní prodávajícímu způsobené, ve smyslu § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, ve znění pozdějších předpisů, určí podle sídla prodávajícího. 
  5. Ochrana osobních údajů
    1. V souvislosti s kupní smlouvou zpracovává prodávající osobní údaje kupujícího, a to v souladu s platnými právními předpisy, které upravují ochranu a zpracování osobních údajů. Osobní údaje kupujícího, které jsou součástí kupní smlouvy, jsou nezbytné pro splnění této smlouvy (zejména zpracování objednávky, dodání objednaného zboží, spárování platby a vyřízení případné reklamace kupujícího). Prodávající zpracovává osobní údaje kupujícího jen v rozsahu nezbytném pro naplnění tohoto účelu. Osobní údaje kupujícího zpracovává prodávající především z právního titulu plnění práv a povinností plynoucích mu z kupní smlouvy nebo uložených mu platnými právními předpisy. Osobní údaje bude prodávající zpracovávat po dobu existence tohoto smluvního vztahu (do uplynutí zákonné reklamační lhůty) a po zániku smluvního vztahu po dobu promlčecí lhůty, kdy z něj hrozí ještě uplatnění právních nároků, prodloužené o jeden kalendářní rok. Uvedené platí, pokud platné právní předpisy nestanoví delší dobu uchování osobních údajů (např. zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, atd.). Prodávající prohlašuje, že osobní údaje kupujícího budou vymazány po zániku účelu jejich zpracování. 
    2. V souvislosti s webovým rozhraním obchodu prodávající dále zpracovává také tzv. cookies. 
    3. Podrobnější informace jsou uvedeny v zásadách ochrany osobních údajů, které tvoří nedílnou součást těchto VOP.
  6. Závěrečná ustanovení
    1. Prodávající je oprávněn informovat kupujícího, který s tím předem vyslovil souhlas, elektronickou poštou o novinkách v nabídce webového rozhraní obchodu (tzv. newsletter). I bez souhlasu kupujícího je prodávající oprávněn zasílat kupujícímu elektronickou poštou technická sdělení týkající se zejména změny znění VOP a/nebo reklamačního řádu. Prodávající je dále oprávněn kupujícímu elektronickou poštou zasílat tzv. zákaznická sdělení včetně dotazníků spokojenosti podle a za podmínek uvedených v ustanovení § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, tedy zejména pokud kupující jejich zasílání předem neodmítl. 
    2. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak se vztah řídí českým právem. Tím kupující – spotřebitel není zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008, o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
    3. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo pokud se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému či neúčinnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ani účinnost ostatních ustanovení.
    4. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek a jejích součástí je archivována prodávajícím v elektronické podobě. Prodávající kupujícímu na jeho žádost zpřístupní kupní smlouvu, respektive přijetí objednávky a VOP včetně jejích příloh účinných v době uzavření smlouvy. 
    5. Není-li ve VOP nebo v jejích přílohách stanoveno jinak, řídí se práva a povinnosti kupujících a prodávajících příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, a v případě kupujícího – spotřebitele také zákonem o ochraně spotřebitele, jakož i dalšími obecně závaznými právními předpisy na ochranu spotřebitele. 
    6. Nedílnou součást těchto obchodních podmínek tvoří její přílohy, a to:

1) Reklamační řád prodávajícího

2) Zásady ochrany osobních údajů

3) Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

4) Reklamační list

    1. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 20.10.2025


V Lipníku nad Bečvou dne 20.10.2025

Diskuze (0)

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: